DIN BOLIG

Hvordan ændrer jeg navn på
skiltet ved min hoveddør?

Send en e-mail til vores vicevært.
Viceværtens e-mailadresse finder du her på hjemmesiden. 

DIN BOLIG

Hvordan nulstiller jeg mine persienner?

Det er ganske enkelt at nulstille persiennerne og få dem til at køre normalt igen.
Kontroller først at intet står i vejen, og at de ikke går på.
Tryk herefter skiftevis 4 x på hver knap på betjeningspanelet, så kører de rigtigt igen.

Hjælper det ikke, må du melde fejlen til viceværten.
Viceværtens e-mailadresse finder du her på hjemmesiden.  

 

DIN BOLIG

Mit vandtryk er blevet lavere

Hvis du oplever dit vandtryk falder, skyldes det typisk skidt eller kalk i systemet. Det opstår ofte i forbindelse med, at vandet har været lukket. Typisk når systemet har været serviceret.

på studsen af din vandhaner sidder et filter (Palator) og på bagsiden af den, opsamles urenheder i vandet. Den skal du afmontere og rense, evt. afkalke i eddike. Lad vandet løbe 10-20 sekunder og skru den på igen. 

I dine brusere sidder der typsik to filtre. Et i hver ende af slangen.
Her kan du gøre det samme for at reetablere gennemstrømingen af vand. 

DIN BOLIG

Hvordan ændrer jeg navn på
postkasse og dørtelefon?

Send en e-mail til vores vicevært.
Viceværtens e-mailadresse finder du her på hjemmesiden.  

DIN BOLIG

Jeg vil gerne bestille en ny nøglebrik
til vores hoveddør? 

Send en e-mail til vores vicevært hvori du anfører navn, adresse og antal
nøgler du ønsker. Du vil blive opkrævet et gebyr pr. nøgle.
Viceværtens e-mailadresse finder du her på hjemmesiden. 

EJENDOMMEN

Porten til parkeringskælderen
lukker ikke op eller står åben

Først og fremmest skal du i dagtimerne henvende dig til vores vicevært.
Viceværtens e-mailadresse finder du her på hjemmesiden. 
Der står også deres akutnummer skulle det være nødvendigt. Hvis problemet er, at porten ikke vil åbne kan du selv forsøge at åbne porten hed hjælp af kædetrækket i venstre side af porten (set indefra).
Yder kædetrækket modstand så stop.

EJENDOMMEN

Elevatoren ikke virker 

I dagtimerne fejlmeldes til vores vicevært.
Viceværtens kontaktoplysninger finder du her på hjemmesiden.
Benyt viceværtens akuttelefon uden for normal arbejdstid.

Bemærk: Kun ved akut personindespærring må
Alti kontaktes direkte på 55 50 50 50

AFFALD

En af affaldsmolokkerne
er stoppet helt til

Ofte skyldes det, at der sidder noget i klamme, fx. et stort stykke pap eller plastic. Forsøg at presse det ned. Virker det ikke så find en molok der ikke er stoppet og smid dit affald deri.

Bemærk: Det er ikke tilladt at stille affald ved siden af molokkerne, idet det tiltrækker rotter og blæser i vandet!

EJENDOMMEN

Jeg opdagede at noget beplantning
rundt om bygningen er gået ud 

Send en e-mail til vores vicevært og beskriv hvor og hvad der er gået ud.
Har du et billede af det så send det gerne med.
Viceværtens kontaktoplysninger finder du her på hjemmesiden.

AFFALD

Jeg har noget elektronikaffald
jeg gerne vil bortskaffe

I parkeringskælderen inde bag døren ved nummer 9 finder du en container til formålet. På containeren står anført hvad du må smide i containeren.
Venligst overhold anvisningerne.

AFFALD

Jeg har nogle gamle malingrester
jeg gerne vil bortskaffe

I parkeringskælderen inde bag døren ved nummer 9 finder du et skab til formålet. På skabet står anført hvad du må stille på skabet til bortskaffelse. Venligst overhold anvisningerne.

PARKERING

Jeg vil gerne træde ind eller ud
af p-vagts ordningen 

Ønsker du at få oprettet din p-plads i parkeringsapp'en, således at uautoriseret brug udløser en parkeringsafgift? Du kan herefter selv tilføje og fjerne biler i appen, som du selv har givet tilladelse til at benytte din plads.

Eller ønsker du at være udenfor ordningen, således at alle kan benytte din plads og denne ikke kontrolleres af p-vagten (opsat blå prik)

Uanset, så skriv til vores administrator Cobblestone. Du bedes i e-mailen anføre telefonnummer, parkeringspladsnummer og nummerplade. Samt om du ønsker at tiltræde eller udtræde af ordningen. 
 
Kontaktoplysninger finder du her på hjemmesiden.

DIN BOLIG

Hvor ofte skal jeg skifte filtre i mit ventilationsanlæg? 

Vedligeholdelse af lejlighedernes ventilationsanlæg hører under
ejendommens drift, herunder også udskiftning af filtre. 

EJENDOMMEN

Hvem står for at servicere mit ventilationsanlæg? 

Ejerforeningen har tegnet en serviceaftale der omfatter beboernes ventilationsanlæg. Du vil derfor hvert år modtage information pr. e-mail om hvornår dit anlæg vil blive serviceret.

DIN BOLIG

 Jeg har fået en alarm på mit ventilationsanlæg

Kontroller manualen i din boligmappe, du fik udleveret da du købte lejligheden.
De mest almindelige alarmer er følgende: 

Y14
Betyder at der er gået 180 dage siden sidste filter skift (nulstilling af nedtællings funktionen), så det er tid til at skifte filter, samt nulstille alarmen.
Der ligger gode beskrivelser i vores gruppe på FB ”Beboere på Lyngholm” af fremgangsmåden.
 

Y04
Betyder at antifrost funktionen er aktiveret. Det kan forekomme når
der om vinteren bliver under frysepunktet.
Det er helt normalt og man skal som sådan ikke gøre noget.

EJENDOMMEN

Batteriet i dørhåndtaget på
min hoveddør skal skiftes

Kontakt vores vicevært. Kontaktoplysninger finder du her på hjemmesiden.
For yderlige information om vores dørgreb kan du søge i vores gruppe på FB ”Beboere på Lyngholm”, hvor der ligger nogle gode forklaringer.

DIN BOLIG

Jeg har brug for hjælp til at starte eller justere min gulvvarme.

I første omgang refererer du til manualen, men der ligger også nogle gode og detaljerede posts i vores gruppe på FB ”Beboere på Lyngholm”

PARKERING

Jeg har svært ved at finde et sted at parkere min ladcykel, hvad gør jeg?

Benyt de afmærkede små båse til ladcykler. Er disse optaget, skal cyklen parkeres udenfor eller inde i et cykelrummene.
Det er IKKE tilladt at parkere sin cykel/ladcykel andetsteds i kælderen da dette kan være til gene for bilerne og blokere brandveje m.v.

DIN BOLIG

Mit vand skal løbe længe før det bliver varmt?

Oplever du, at det kolde vand er lunkent i en længere periode når du tænder for vandet?Dette skyldes typisk at en kontraventil i en af lejlighedernes vandhaner er i stykker og derfor kan blande det varme og kolde vand.

Fejlfindingen vil bestå i, at I i hele opgangen, på den/de sider som er ramt (eks. boligerne TH.), aflæser hver jeres vandmålere inden I går i seng og igen morgenen efter – vigtigt er at der ikke bruges vand over natten – og på den måde finde frem til den bolig som har et lille forbrug på sin/sine vandmålere over natten. Står jeres vandmåler på nøjagtig samme tal dagen efter, har I ikke et problem.

Når boligen med et lille forbrug er fundet, skal der fejlsøges i boligens vandhaner og derefter skiftes den defekte kontraventil i vandhanen
af en VVS montør.

Hvis I har Dornbracht armaturer er dette en reklamationssag overfor Dornbracht direkte. (10 års garanti)

PARKERING

Sådan kan du åbne porten med telefonen?

Du har mulighed for at få registeret dit telefonnummer, så du kan åbne porten til kælderen med din telefon. Proceduren er følgende – også hvis du allerede er registeret, men har fået nyt nummer.

Send en mail til vores vicevært, med følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer som du ønsker registreret i porten.

Når dit nummer er registreret, kan du åbne porten ved at ringe
på følgende nummer: 23 36 44 89

 

DIN BOLIG

Vi skal kunne kontakte dig

Du har pligt til at sikre, at du kan modtage beskeder digital fra vores administrator og bestyrelsen. Så det er vigtigt, du sender dine kontaktoplysniger - herunder din email og dit mobilnummer til administrator: vad (at) cobblestone.dk